CENNIK FOTOGRAFII PRODUKTOWEJ

PACKSHOTY WARSZAWA ŁÓDŹ POZNAŃ CAŁA POLSKA

PACKSHOT ZWYKŁY

Zastosowanie: internet

  • < 10 zdjęć: od 28 zł/szt*
  • 11 – 50 zdjęć: od 25 zł/szt
  • 51 – 100 zdjęć: od 18 zł/szt
  • > 100 zdjęć: od 12 zł/szt
  • > 1 000 zdjęć: od 7 zł/szt **

zdjęcie pojedynczego produktu, drobny retusz i korekcja (do 5 min). Plik w formacie JPG lub PNG. Max 2000 pikseli na dłuższym boku, rozdzielczość 96 dpi.

PACKSHOT PLUS

Zastosowanie: internet + druk

  • < 10 zdjęć: od 45 zł/szt
  • 11 – 50 zdjęć: od 38 zł/szt
  • 51 – 100 zdjęć: od 32 zł/szt
  • > 100 zdjęć: od 25 zł/szt
  • > 1 000 szt cena do uzgodnienia

zdjęcie pojedynczego produktu na jednolitym białym lub innym tle, zaawansowany retusz (usuwanie skaz, zabrudzeń, zagnieceń itp.), korekcja barw, zmiana kolorów, kontrastu, prosty montaż lub modyfikacja produktu. Plik w formacie do wyboru: TIF / JPG / PNG. CMYK / RGB. Rozdzielczość 300 dpi.

DODATKOWE OPCJE

  • szparowanie (wycięcie z tła) od 5 zł/szt
  • znak wodny 1 zł/szt
  • optymalizacja zdjęć pod konkretną stronę od 2 zł/szt
  • sesja u Klienta, na terenie miasta + 200 zł za dzień. Poza miastem – do uzgodnienia.
  • prasowanie parowe od 3 zł/szt
  • składanie/wypychanie produktów od 3 zł/szt
  • dodanie cienia od 2 zł/szt
  • dodanie dolnego, częściowego, lustrzanego odbicia od 5 zł/szt
  • ekspres – jeden dzień roboczy +100%, dwa dni robocze +50%
  • Packshoty – sobota, niedziela +150%
  • prace nieujęte w powyższym cenniku podlegają indywidualnej wycenie w oparciu o stawkę godzinową pracy studia, tj. 150 zł/godz. 

WAŻNE INFORMACJE

* Minimalne jednorazowe zlecenie > 200 PLN netto.

** Dotyczy tzw. zrzutu z matrycy bez obróbki graficznej.

Dostawa i zwrot produktów na koszt Zleceniodawcy.

Standardowy czas realizacji zlecenia to: 5-7 dni roboczych.

Każdy dodatkowy produkt na zdjęciu + 50%. Dotyczy przypadku, gdy jest możliwość wyodrębnienia ze zdjęcia jednego przedmiotu. Zobacz przykład

Każdy dodatkowy produkt na zdjęciu + 100%. Każdy produkt jest fotografowany oddzielnie, następnie powstaje zdjęcie będące kompilacją powstałą z kilku zdjęć pojedynczych przedmiotów. Zobacz przykład. Dotyczy przypadku, gdy jest możliwość wyodrębnienia ze zdjęcia więcej niż jednego przedmiotu.

Fotografia wymagająca aranżacji, a także zdjęcia typu „duch” oraz prezentacja odzieży na Modelce podlegają osobnej wycenie.

W przypadku przedmiotów wymagających składania, skręcania, wypełniania, prasowania doliczamy dodatkową opłatę: od 3 PLN.

Fotografie produktów z powierzchnią błyszczącą, szklanych, foliowych, metalicznych, z tiulu, koronki, wymagają większego nakładu pracy, dlatego mają cenę wyższą niż podane w cenniku.

Zdjęcia są robione według założeń podanych przez Klienta, w przypadku braku szczegółowych wytycznych, fotograf samodzielnie, z zachowaniem zasad sztuki, decyduje o sposobie fotografowania produktów. Jeżeli okaże się, że Klient jednak ma inną wizję, fotograf może wykonać dodatkowe zdjęcia, jednak są one dodatkowo płatne.

Cena może ulec zmianie, jeżeli okaże się, że zakres pracy różni się od początkowych wytycznych przekazanych przez Klienta. Np. Klient podał, że przedmiot ma ciemną, matową powierzchnię, a okazuje się, że ma błyszczącą i metaliczną powłokę lub wycena była robiona dla 50 zdjęć, a Klient zmienia ilość zdjęć na mniejszą itp.

Podane kwoty są cenami orientacyjnymi. Do każdego zlecenia przeprowadzamy szczegółową, indywidualną wycenę po otrzymaniu wszystkich informacji, po zapoznaniu się z wizją klienta, terminem realizacji, ilością i wielkością zdjęć itp.

JAK  WYGLĄDA PROCEDURA. KOLEJNE ETAPY

  • Ustalenie szczegółów i dostarczenie produktów do studia
  • Wykonanie i obróbka zdjęć
  • Wysłanie gotowych zdjęć opatrzonych znakiem wodnym do akceptacji
  • W przypadku akceptacji wystawiamy fakturę
  • Po zaksięgowaniu wpłaty wysyłamy gotowe zdjęcia już bez znaków wodnych
  • Odbiór/wysyłka produktów

PACKSHOT A PRAWA AUTORSKIE

Używane przez branżę reklamową określenie „packshot” oznacza fotografię produktu, wykonaną na białym lub innym jednorodnym tle, dokumentującą najważniejsze cechy fotografowanego produktu. Packshoty są zdjęciami wykorzystywanymi najczęściej w sprzedaży internetowej, ponieważ dzięki prostej formie przekazu pozwalają odbiorcy skupić uwagę wyłącznie na produkcie przedstawionym na zdjęciu i tym samym zachęcić do zakupu. Tylko co z prawami autorskimi do takich zdjęć? Wątpliwości wyjaśnia Barbara Bil, adwokat, Kancelaria Bil (AdWise Group).

Sprawą autorskich praw majątkowych do packshotów zajął się sąd rozpoznając sprawę o ich naruszenie. Zdaniem fotografa wykonane przez niego zdjęcia były wykorzystywane bezprawnie przez firmę, która zleciła wykonanie mu wskazanych materiałów. Bezprawnie, bowiem nie godził się on na wykorzystywanie wykonanych przez niego zdjęć na portalach internetowych.

Sprawa trafiła do sądu, aby ten rozstrzygnął czy zdjęcia produktowe tzw. „packshoty” korzystają z ochrony prawnoautorskiej na zasadach określonych w ustawie z dnia 4 lutego 1994 r. o prawach autorskich i prawach pokrewnych. Dotyczyła ona zdjęć ubrań (bluz), które zostały sfotografowane na jednolitym białym tle. Ułożono je wszystkie podobnie, praktycznie w jednakowy sposób, na płasko. Sąd, aby odpowiedzieć na powyższe pytanie zasięgnął opinii dwóch biegłych z zakresu fotografii, zbadał przedstawione przez strony dowody, a także wysłuchał stanowiska fotografa (powoda) i pozwanego, który od samego początku twierdził, że zdjęcia, które otrzymał „Są to zdjęcia towarów, typu dokumentacyjnego. Ich celem jest jedynie wierne przedstawienie towaru jako produktu służącego do sprzedaży. Są to najprostsze masowe zdjęcia produktowe, nie zawierające żadnego elementu świadczącego o ich indywidualnym charakterze”.

O tym jakie stanowisko zajął sąd, możesz przeczytać w dalszej części artykułu na stronie Infor pl    PRZEJDŹ DO ARTYKUŁU

PACKSHOTY WARSZAWA CENNIK FOTOGRAFII PRODUKTOWEJ

Call Now Button